Uczelnie i instytucje

Katowice/ Studenci poszerzają wiedzę medyczną, dzięki grze w wirtualnej rzeczywistości

Fot. Adobe Stock
Fot. Adobe Stock

Śląski Uniwersytet Medyczny wprowadza nowatorską formę nauki, łącząc wiedzę medyczną z zabawą w wirtualnej rzeczywistości. Nowa gra edukacyjna w formie escape roomu przeniesie studentów do opuszczonego szpitala z lat 60. XX wieku, gdzie będą musieli rozwiązywać medyczne zagadki, aby wydostać się z pułapki.

"Mieszamy wiedzę medyczną, którą student zdobywa na Śląskim Uniwersytecie Medycznym z formą zabawy. Studenci wejdą w świat wirtualnej rzeczywistości po założeniu specjalnych gogli" - wyjaśnił podczas wtorkowej konferencji prasowej Przemysław Jędrusik z Centrum Kształcenia Zdalnego i Analiz Efektów Edukacyjnych.

Escape room to edukacyjna gra medyczna, która w atrakcyjny sposób przybliża świat medycyny. Studenci podczas gry mają za zadanie rozwiązać medyczne zagadki, aby wydostać się ze szpitala.

"Gra zabierze ich do opuszczonego, starego szpitala z 1969 r., który odzwierciedla tamte lata. Usłyszymy też klimatyczną muzykę, a przenosząc się do wykreowanego świata czujemy, że tam fizycznie jesteśmy" - podkreślił Jędrusik.

Żeby wydostać się z pułapki trzeba przejść przez pięć pomieszczeń prowadzących do wyjścia. Przygodę student zaczyna w pokoju zabiegowym, w którym wskazówki prowadzą do wyszukania i ułożenia elementów, których kolejność jest kodem do cyfrowego zamka drzwi. W pozostałych pomieszczeniach gracz ma za zadanie m.in. dopasować kości do szkieletu ludzkiego lub dopasować łacińskie nazwy elementów ciała.

"Szpital nie jest wzorowany na żadnym istniejącym szpitalu. Jest abstrakcyjnym tworem. Dopasowaliśmy go pod kątem przestrzeni, wyposażenia i realizacji zagadek" - zaznaczył specjalista.

Dodał również, że gra nie powinna być trudna dla studnetów, którzy posiadają dobrą lub średnią wiedzę medyczną. Escape room jest wzorowany na horrorach i posiada drobne elementy zniszczonych przedmiotów, śladów krwi i kości. Natomiast gra nie ma elementów straszących użytownika.

"Rozgrywka jest jednoosobowa, ale możemy włączać ją równolegle na wielu stanowiskach. Nie ma w niej rywalizacji czy współpracy" - powiedział Jędrusik.

Wirtualna gra wykorzystywana będzie podczas naukowych wydarzeniach oraz projektach "Road to SUM", w którym organizatorzy jeżdżą do liceów i prezentują możliwości uczelni.

"Projektowanie gry trwało dość szybko. Pomysł zrodził się w wakacje i staraliśmy się zdążyć na 1 października, czyli na dzisiaj. Około miesiąc intensywnej pracy zajęło nam zaprojektowanie escaperoomu" - podsumował Jędrusik. (PAP)

Nauka w Polsce, Julia Szymańska

jms/ zan/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. Adobe Stock

    12 mln zł na projekty dla studentów. Perły nauki II wybrane

  • Źródło: PAP

    Na Politechnice Warszawskiej powstaje studencki bolid z całkowicie nową konstrukcją

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera