
W pierwszej edycji Międzynarodowego Festiwalu Gier Studenckich zmierzy się 17 drużyn z ośmiu krajów. Twórcy gier mogą też wziąć udział w warsztatach i skonsultować się z ekspertami. Impreza odbędzie się 18 października w Warszawie.
Pierwsza edycja Międzynarodowego Festiwalu Gier Studenckich odbędzie się w Polsce pod patronatem ministra nauki i szkolnictwa wyższego Marcina Kulaska. Wśród patronów wydarzenia są też Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Samorząd Województwa Mazowieckiego.
Resort nauki podał, że w rywalizacji o nagrodę Best Student Game Award w ramach festiwalu powalczy 17 drużyn z 8 krajów – od Chile po Polskę. Gry stworzone przez studentów będą oceniać specjaliści i praktycy związani z branżą game development (w skrócie gamedev), czyli tworzenia gier.
„Dla młodych twórców to przepustka do wielkiej kariery w dynamicznej branży gamedev” – poinformowało MNiSW w portalu X.
W programie festiwalu znalazły się też prelekcje, panele dyskusyjne i warsztaty prowadzone przez wykładowców, doświadczonych twórców oraz ekspertów z Polski i zagranicy. W ramach wydarzenia przygotowano również Strefę Targów Pracy, w której przedstawiciele studiów tworzących gry zaprezentują oferty pracy i stażów oraz udzielą wskazówek młodym twórcom.
Student Games Festival odbędzie się 18 października w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie. Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Kultura Interaktywna – inicjatywa powołana przez ekspertów branży filmowej i gier wideo.
Więcej informacji na stronie Student Game Festival (www.studentgamesfestival.com). (PAP)
abu/ bar/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.