Adobe Stock

Większość filmów ekoinfluencerów na TikToku zawiera błędne informacje medyczne

Ponad połowa materiałów medycznych i parentingowych publikowanych na TikToku przez tzw. ekoinfluencerów, promujących naturalne rodzicielstwo, holistyczne zdrowie i alternatywne metody leczenia, zawiera dezinformację - wynika z badań przedstawionych podczas dorocznej konferencji Amerykańskiej Akademii Pediatrii w Denver.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Częste korzystanie przez rodziców z mediów społecznościowych pogorsza jakość ich zabawy z dziećmi

    Nawet wtedy, gdy rodzice nie używają smartfonów podczas zabawy z dziećmi, ich interakcje w tym czasie są mniej intensywne, jeśli więcej czasu spędzają oni w mediach społecznościowych - wynika z badań opublikowanych podczas kongresu odbywającego się w Waszyngtonie.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Badanie potwierdza, że korzystanie z mediów społecznościowych zwiększa ryzyko depresji u dzieci

    Im więcej dzieci spędzają czasu w mediach społecznościowych, tym bardziej są zagrożone depresją – wynika z badania, które publikuje „Journal of American Medical Association” (JAMA). Nie potwierdziło ono natomiast odwrotnej zależności – że dzieci z depresją spędzają w social mediach więcej czasu.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Naukowcy: częste korzystanie z mediów społecznościowych może prowadzić do obniżonej samooceny

    Media społecznościowe zagrażają postrzeganiu własnego ciała i zdrowiu psychicznemu młodzieży – alarmuje dr hab. n. med. Mateusz Grajek ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Jego zespół wykazał, że częste korzystanie z takich platform może prowadzić do obniżonej samooceny, a nawet depresji.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Australia/ Zakaz korzystania z mediów społecznościowych przez dzieci w wieku poniżej 16 lat

    Senat Australii uchwalił w czwartek zakaz korzystania z mediów społecznościowych przez dzieci w wieku poniżej 16 lat. Wcześniej ustawę przyjęła Izba Reprezentantów. Jest to pierwsze takie prawo wprowadzone na świecie.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Naukowcy zbadali, jak powstają nowe słowa w mediach społecznościowych

    Nowe słowa w mediach społecznościowych mają szansę się utrwalić, jeśli ich twórcą jest użytkownik zajmujący centralną pozycję w sieci – informują francuscy naukowcy na łamach „PLOS”.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Mniej mediów społecznościowych drogą do szczęścia i wydajnej pracy

    Ograniczenie czasu korzystania z mediów społecznościowych o zaledwie 30 minut dziennie korzystnie wpływa na zdrowie psychiczne, satysfakcję z pracy i zaangażowanie – sugerują wyniki badania opublikowanego na łamach pisma „Behaviour & Information Technology”.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Badanie: niespodziewane rezultaty odwyku od mediów społecznościowych

    Tygodniowa przerwa w korzystaniu z mediów społecznościowych skutkuje bardzo niespodziewanymi rezultatami, jeśli chodzi o nastrój i odczuwane emocje - informuje pismo „PLOS ONE”.

  • Adobe Stock
    Świat

    Terapia pomaga osobom, którym media społecznościowe szkodzą

    Terapia pomaga osobom, które w sposób problematyczny, zaniedbując codzienne aktywności, korzystają z mediów społecznościowych i w związku z tym mają objawy depresji – wynika z analizy, którą publikuje pismo „Journal of Medical Internet Research”.

  • Fot. Adobe Stock
    Człowiek

    Ekspertka: mechanizm korzystania z mediów społecznościowych jest podobny do grania w gry hazardowe

    Mechanizm korzystania z mediów społecznościowych jest podobny do grania w gry hazardowe; kiedy czekamy na nagrody w postaci komentarzy czy lajków, w mózgu wydziela się więcej dopaminy i odczuwamy przyjemność - powiedziała PAP neurobiolog z Uniwersytetu Jagiellońskiego Ilona Kotlewska.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Prof. Kotowska: niska płodność to nie katastrofa, a globalna zmiana

  • Badaczka z Harvardu: tradycyjny format CV sprzyja uprzedzeniom i utrudnia rekrutację

  • Naukowcy: Europa Środkowo-Wschodnia - nie peryferie, ale ważny obszar dla neandertalczyków

  • Psycholog: nieufność wobec szczepień ma źródła psychologiczne

  • Prof. S. Karpiński zwolniony z SGGW; w tle konflikt o broń sportową i sprawa o mobbing

  • Fot. Adobe Stock

    Ultraprzetworzona żywność szkodzi, bo ją przetworzono

  • Do 2030 r. sztuczna inteligencja będzie zużywać tyle wody, ile potrzebuje 1,3 mld ludzi

  • Komisja Europejska zatwierdziła lek Aquipta do doraźnego zwalczania ataków migreny

  • Subiektywne odczucie starszego wieku towarzyszy gorszej kondycji

  • Nowa metoda lepiej ocenia przełomowe publikacje naukowe niż wskaźniki oparte na cytowaniach

Źródło: dr Aleksandra Grzegorska

Chełm/ Pasożyty w pochówkach sprzed 500 lat pomogły odtworzyć dietę i warunki życia mieszkańców

W pochówkach Chełmian sprzed ok. 500 lat naukowcy zidentyfikowali osiem gatunków pasożytów. U większości osób stwierdzono tzw. wielopasożytnictwo, co mogło negatywnie wpływać na zdrowie. Chętnie żywili się oni roślinami wodnymi i najprawdopodobniej używali ludzkich i zwierzęcych odchodów jako nawozu.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera