19.05.2021  EPA/YOAN VALAT

„Mona Lisa” stworzona m.in. z użyciem toksycznych substancji

Do namalowania „Mony Lisy” mistrz Leonardo da Vinci użył specyficznej toksycznej substancji. Malarz eksperymentował ze związkami ołowiu.

  • Źródło: Wikipedia
    Świat

    Uśmiech Mony Lisy jest nieszczery - twierdzą naukowcy

    Modelka, która pozowała do słynnego obrazu Leonarda da Vinci, udawała swój uśmiech - przekonują eksperci z międzynarodowego zespołu. Po pierwsze jest on niesymetryczny, a po drugie, nie angażuje mięśni górnej części twarzy.

  • Fot. PAP/EPA/ DANIEL KARMANN 09.04.2014
    Świat

    Francuski naukowiec: pod portretem Mony Lisy jest ukryty inny portret

    Pod farbą na portrecie Mony Lisy znajduje się drugi obraz - twierdzi francuski naukowiec po badaniach prowadzonych za pomocą technikę światła odbijanego. Informację przekazała BBC.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera