Źródło: SGGW

Papierosy szkodzą także roślinom

Dym papierosowy szkodzi nie tylko ludziom, ale i roślinom - dowiodły wspólne badania naukowców ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego i Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zarówno palenie klasycznych wyrobów tytoniowych, jak i używanie e-papierosów znacznie ogranicza fotosyntezę.

  • Fot. Katarzyna Puciłowska
    Zdrowie

    Substancje aromatyzujące w e-papierosach i alkoholu pod lupą badaczki z WAT

    W próbkach dostępnych na półkach sklepowych e-papierosów można znaleźć m.in. zabroniony w UE estragol. Poza tym, wszystkie wyroby tego typu zawierają substancje, których użycie jest zakazane w przypadku wyrobów tytoniowych - wykazały badania dr inż. Edyty Budzyńskiej z WAT.

  • Fot. Adobe Stock
    Zdrowie

    Rzeszów/ Nowatorskie badania uniwersyteckie dot. cytyzyny w leczeniu uzależnienia od e-papierosów

    Uniwersytet Rzeszowski (UR) przeprowadzi pierwsze takie na świecie, duże badania dotyczące cytyzyny w leczeniu uzależnienia od elektronicznych papierosów. Na realizację tego projektu UR otrzymał ponad 9,8 mln zł dofinansowania – poinformował rzecznik uczelni Maciej Ulita.

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Zmierzono rekordowo masywny układ podwójny gwiazd

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera