Fot. Adobe Stock

Dr Karolina Małagocka: nad Anonymous nie ma kontroli

Grupa hakerów Anonymous odpowiedzialna m.in. za wyłączanie prorządowych rosyjskich mediów, czy internetowych stron Kremla, prawdopodobnie jest zdolna także do dużo poważniejszych ataków. Dzisiaj świat hakerom przyklaskuje, ale trzeba pamiętać, że praktycznie nie ma nad nimi kontroli - mówi dr Karolina Małagocka z ALK.

  • Fot.źródło: WAT
    Technologia

    Wojny na algorytmy – nowe wyzwanie dla cyberbezpieczeństwa

    Piosenka puszczona w radio może spowodować serię katastrof w ruchu drogowym lub wyciek poufnych danych bankowych. O tym, jak można oszukać asystentów głosowych i wprowadzić w błąd autonomiczne pojazdy, telefony i urządzenia, które same się uczą – pisze w nagrodzonej pracy doktorant Wojskowej Akademii Technicznej.

  • Fot. Fotolia

    Odkryto hakerski wytrych

    Eksperci pracujący dla kilku firm informatycznych odkryli zupełnie nowy rodzaj programu, określonego jako „wielofunkcyjny wytrych” służący do włamań hakerskich. Szkodliwy kod ułatwia dostęp do komputerów innym programom i sam wykonuje działania szpiegowskie. Jest kierowany tylko na wybrane komputery o szczególnie ważnych danych – poinformował Computerworld.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera