Model plotki: badacze z UW opisali, jak w Tweetach rozchodzą się plotki

Zaledwie jedna na dziesięć tysięcy plotek na Twitterze dociera do ponad 2500 osób. Zespół algorytmików z Uniwersytetu Warszawskiego opracował model rozchodzenia się plotek na tym portalu społecznościowym. Badania przydadzą się m.in. w testowaniu wydajności systemów informatycznych.

  • Fot. Fotolia

    Powstała Twitterowa mapa języków Londynu

    Twitter to istna Wieża Babel - wynika z analiz brytyjskich badaczy twierdzących, że ten popularny serwis społecznościowy zawiera wpisy w 66 językach. Obok hiszpańskiego, tureckiego czy niemieckiego pojawia się język Basków, kreolski haitański i suahili.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera