Dominik Antonowicz, fot: Andrzej Romański

Socjolog o radach uczelni: za granicą katastrofalne wizje się nie spełniły

Rady uczelni, które mają się pojawić na polskich uczelniach publicznych, funkcjonują już w innych krajach. Tam - podobnie jak w Polsce - przed wprowadzeniem takich rad pojawiała się krytyka, ale katastrofalne wizje się nie spełniły - mówi w wywiadzie dla PAP socjolog nauki dr hab. Dominik Antonowicz.

  • Fot. Fotolia
    Prawo

    Kraków/ 31 października UJ uchwali zasady powołania pierwszej rady uczelni

    31 października Senat Uniwersytetu Jagiellońskiego będzie głosował nad projektem uchwały określającej zasady powołania pierwszej rady uczelni. Powołanie takich gremiów na uczelniach przewiduje nowa ustawa o szkolnictwie wyższym, która weszła w życie 1 października.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • W ocieplającym się klimacie niedźwiedzie zmieniają menu

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • Minister nauki: nakłady na naukę wciąż są dalekie od wystarczających

  • W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Gwałtowny wzrost liczby młodych korzystających z opieki zdrowia psychicznego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera