Fot. Adobe Stock

Badanie: muzealnicy obawiają się nowych technologii, m.in. robotów społecznych

Rewolucja cyfrowa nie omija muzeów, które ze statycznych zaczynają się zmieniać w interaktywne. Badania naukowców z UŁ i KUL wykazały jednak, że polscy muzealnicy obawiają się wprowadzania nowych technologii m.in. robotów społecznych.

  • Kraków, 19.12.2019. Obraz "Dama z Gronostajem" autorstwa Leonarda da Vinci. fot. PAP/Jacek Bednarczyk

    Naukowcy zbadają zapachy zabytków

    Nie tylko sam wygląd, ale i zapach zabytków może interesować zwiedzających muzea. Polsko-słoweński zespół niebawem rozpocznie swój projekt dotyczący rozwoju międzynarodowej biblioteki zapachów obiektów muzealnych. Do analizy trafi m.in. „Dama z gronostajem”.

Najpopularniejsze

  • Warszawa, 02.12.2024. Logo projektu autorstwa grafika Andrzeja Pągowskiego. Fot. PAP/Albert Zawada

    Kołyska Newtona i fontanna łańcuchowa wśród 30 pokazów misji IGNIS

  • Naukowcy opracowali metodę, która ma przyspieszyć planowanie radioterapii

  • Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

  • MKiŚ: punkty zbierania odpadów nie prowadzą przetwarzania odpadów tekstylnych

  • Polska flaga i pierogi już w kosmosie. Jak spakować się na misję kosmiczną?

  • Fot. Adobe Stock

    Ustalono, dlaczego miejskie dzieci są bardziej podatne na alergie

  • Brytyjska agencja ds. leków: „cudowne” leki odchudzające mogą zakłócać antykoncepcję

  • Copernicus: dym z kanadyjskich pożarów dodarł do Europy

  • Dieta śródziemnomorska może ułagodzić drażliwe jelito

  • Badania: u kobiet z „gęstymi piersiami” nowe metody obrazowania pozwalają lepiej wykrywać raka

EPA/DANIEL IRUNGU 05.06.2025

Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

Zużyte tekstylia można poddać recyklingowi, czyli przerobić na inne produkty. Według ekspertek z Politechniki Łódzkiej potencjał na biznes jest duży, ale potrzebne są badania. Najważniejsza jest jednak zmiana świadomości obywateli - przekonanie ich, że zbiórka tekstyliów ma sens.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera