Fot. Adobe Stock

Naukowcy zbadali, jak patrzenie na mówiące twarze wpływa na uczenie się języka

Dla długoterminowego rozwoju językowego znaczenie ma zarówno patrzenie przez niemowlęta na oczy, jak i zwiększanie uwagi na mówiące usta – podkreślają badacze. Dziewczynki patrzą zarówno na usta, jak i oczy mówiącego, co może wyjaśniać, dlaczego w wieku dwóch lat wypowiadają więcej słów niż chłopcy.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Anihilacja w smartfonie. Matryca telefonu jako detektor cząstek dla CERN

  • Prof. Jemielniak: ilość dezinformacji politycznej rośnie; czas na systemową interwencję

  • Minister nauki: pracujemy nad uaktualnieniem planów ochrony uczelni

  • Raport: Polacy wciąż niechętnie przyznają się do problemów ze zdrowiem psychicznym

  • Minister Kulasek: porozumienie między Polską a Szwajcarią to nowe otwarcie dla polskiej nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Badanie: kontakt z reklamami niezdrowej żywności zwiększa dzienne spożycie kalorii u dzieci

  • USA/ Administracja Trumpa obcina Harvardowi kolejne 450 mln dolarów

  • Szczepionka przeciwko półpaścowi może zapobiegać problemom z sercem

  • Antybiotyki zanieczyszczają rzeki

  • USA/ Harvard odpiera ataki federalne broniąc swojej niezależności

Fot. Adobe Stock

Psycholog: reagowania na niebezpieczne sytuacje trzeba uczyć już w szkole

Już w szkołach powinniśmy uczyć się, jak reagować na sytuacje groźne – powiedziała PAP psycholog prof. Małgorzata Kossowska z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zdaniem dzięki nabytym kompetencjom łatwiej nam będzie podjąć adekwatne do zagrożenia działania.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera