Fot. Adobe Stock

Najgłębszy punkt Morza Śródziemnego zaśmiecony przez ludzi

W najgłębszym miejscu Morza Śródziemnego naukowcy znaleźli ogromne ilości odpadów produkowanych przez człowieka. Do Głębi Calypso dotarły śmieci z lądu i wyrzucane ze statków, głównie plastikowe worki i butelki.

  • Źródło: Adobe Stock
    Świat

    Woda wokół Balearów ociepla się i podnosi do rekordowego poziomu

    W ciągu ostatnich czterech dekad woda wokół hiszpańskiego archipelagu Balearów ociepliła się o 1,6 stopni Celsjusza - podał w raporcie zespół naukowców z projektu badawczego Informe Mar Balear.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Zaawansowana żegluga sprzed siedmiu tys. lat

    Ponad siedem tys. lat temu na Morzu Śródziemnym rozwinięta była zaawansowana żegluga – informują naukowcy na łamach pisma „PLOS ONE”.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera