infrastruktura i środowisko

Szprotawa, 21.09.2024. Na zdjęciu z drona wylana rzeka Bóbr w Szprotawie w woj. lubuskim. Fot. PAP/Lech Muszyński

Hydrolog: środowisko to nie ozdobnik, ale błękitno-zielona infrastruktura, która może chronić przed powodzią i suszą

Środowisko to nie ozdobnik dodany do naszego życia, tylko błękitno-zielona infrastruktura, która pełni bardzo ważną funkcję, również w regulowaniu powodzi i suszy - powiedziała PAP dr hab. Iwona Wagner z Katedry UNESCO Ekohydrologii i Ekologii Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego.

  • fot. Adobe Stock, zephyr_p
    Życie

    Naukowcy badają, jak na życie zwierząt wpływają pyły z opon

    Jak pył z opon, obecny w pobliżu autostrad, wpływa na życie wybranych bezkręgowców? Sprawdzają to naukowcy z Polski, Litwy, Włoch i Francji. Z czasem można będzie wskazać gatunki roślin, które zmniejszą zasięg pyłów w najbardziej narażonych obszarach.

  • Ponad 156 mln zł z UE dla polskich uczelni

    Ponad 156 mln zł otrzymają z funduszy Unii Europejskiej cztery polskie uczelnie na budowę nowoczesnych obiektów dydaktycznych w ramach programu „Infrastruktura i Środowisko”. Rektorzy podpisali w środę w Warszawie umowy na dofinansowanie inwestycji.

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Zmierzono rekordowo masywny układ podwójny gwiazd

  • Sztuczna inteligencja dokładniej ustala, kto potrzebuje leków rozrzedzających krew

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera