Fot. Adobe Stock

Globalne przesolenie

Ludzie zakłócają naturalny „cykl solny” w skali globalnej – informuje pismo „Nature Reviews Earth & Environment”.

  • Fot. Fotolia
    Technologia

    Badania zakwaszenia oceanów - łatwiejsze dzięki satelitom

    Wykorzystanie satelitów okrążających Ziemię na wysokości ok. 700 km do badań zakwaszenia oceanów pozwala po raz pierwszy zbierać dane z dużych, niedostępnych fragmentów oceanu. To nowe podejście opisano w "Environmental Science and Technology".

  • Fot. Fotolia
    Technologia

    Badania zakwaszenia oceanów - łatwiejsze dzięki satelitom

    Wykorzystanie satelitów okrążających Ziemię na wysokości ok. 700 km do badań zakwaszenia oceanów pozwala po raz pierwszy zbierać dane z dużych, niedostępnych fragmentów oceanu. To nowe podejście opisano w "Environmental Science and Technology".

  • Fot. Fotolia

    Poznano gen, dzięki któremu soja toleruje zasolenie

    Gen, który pozwala soi znosić zasolenie, odkryli naukowcy z Australii i Chin. Jego znajomość przybliża perspektywę uprawy soi na zasolonych glebach - czytamy w "The Plant Journal".

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Immunologiczne podłoże przewlekłego zmęczenia

  • Zmierzono rekordowo masywny układ podwójny gwiazd

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera