W przyszłym roku Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny i firma Czysta Polska zaczną testy umieszczanej pod poziomem gruntu ładowarki do aut elektrycznych. Według założeń, urządzenie ma nie zaburzać estetyki otoczenia i nie będzie przeszkodą dla pieszych czy rowerzystów.
Pojawienie się pojazdów autonomicznych na drogach może nastąpić później niż pierwotnie zakładano - przekazał PAP szef Instytutu Transportu Samochodowego prof. Marcin Ślęzak. Zwrócił uwagę, że technologia ta wciąż wymaga dopracowania, a jej pełne wykorzystanie wymaga zmian w infrastrukturze i przepisach.
Aż 60 proc. mieszkańców Warszawy deklarujących się jako „proekologiczni” na co dzień wybiera samochód jako środek transportu. Jednocześnie 70 proc. „sympatyków samochodów”, faktycznie jeździ na co dzień samochodem - wykazało badanie polsko-norweskiego zespołu naukowców.
Podczas bocznego uderzenia samochodu istnieje największe ryzyko obrażeń klatki piersiowej kierowcy; głowa nie jest tak bardzo narażona na urazy - ustalił doktorant Wojskowej Akademii Technicznej po przeprowadzeniu około 400 wirtualnych symulacji takiego wypadku.
Nieprzyjemnie pachnącą wodę z myjni samochodowych, zawierającą bakterie gnilne m.in. z zanieczyszczeń na oponach, można zdezynfekować paramagnetyczną solą żelaza – żelazianem potasu. Nowe zastosowanie nietypowego związku z obszaru tzw. zielonej chemii zaproponowali naukowcy z Krakowa, Warszawy, Katowic i Indii.