16.10.2014. Malowidło ukazujące św. Annę - jedno z najbardziej znanych przedstawień z Faras, 16 bm. w Muzeum Narodowym w Warszawie. PAP/Paweł Supernak

Polska badaczka na nowo interpretuje dwa malowidła z Katedry w Faras

Dwa malowidła Katedry z Faras przedstawiały sceny dzieciństwa Marii, nie zaś apostołów czy Chrystusa - uważa dr Magdalena Łaptaś z UKSW. To nowa interpretacja niezachowanych już malowideł, które pochodziły ze słynnej średniowiecznej katedry.

  • Fot. Fotolia

    Na razie nie będzie badań DNA szczątków Piastów z katedry w Płocku

    Na razie nie będzie badań DNA szczątków książąt z dynastii Piastów, którzy spoczywaj w katedrze w Płocku (Mazowieckie). Nie jest jednak wykluczone, że badania te przeprowadzone zostaną w przyszłości - decyzję taką, po konsultacjach, podjął biskup płocki Piotr Libera.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • W ocieplającym się klimacie niedźwiedzie zmieniają menu

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • Minister nauki: nakłady na naukę wciąż są dalekie od wystarczających

  • W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Gwałtowny wzrost liczby młodych korzystających z opieki zdrowia psychicznego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera