Fot. PAP/ Paweł Wernicki 28.02.2020

Myśliwiec z "Uwaga! Naukowy Bełkot": zrozumienie tematu kluczowe w popularyzacji

Zrozumienie tematu i wyobrażenie sobie tego, w jaki sposób chciałby usłyszeć o danym temacie ktoś, kto o nim nic nie wie - to kluczowe elementy w popularyzacji nauki - powiedział laureat nagrody Popularyzator Nauki 2019, Dawid Myśliwiec z kanału "Uwaga! Naukowy Bełkot".

  • Na zdjęciu Dawid Myśliwiec. Fot. archiwum prywatne
    Popularyzacja

    Dawid Myśliwiec: nie mówię więcej, niż naprawdę wiem

    Nie mów więcej niż wiesz, nie traktuj odbiorcy jako niedouczonego i przekazuj informacje, o których sam chciałbyś posłuchać - to zasady popularyzacji nauki, których trzyma się Dawid Myśliwiec, twórca popularnonaukowego kanału "Uwaga Naukowy Bełkot!".

  • Dawid Myśliwiec: z filmów o nauce na YouTubie mogę się spokojnie utrzymać

    Ma już na koncie ponad 150 filmików, które odtworzono w sumie 16 mln razy, a na YouTubie subskrybuje go 160 tys. użytkowników. Na początku nagrywał filmy komórką. "Teraz z działalności w sieci mogę się spokojnie utrzymać" - mówi Dawid Myśliwiec, twórca kanału "Uwaga! Naukowy Bełkot".

  • Na zdjęciu Dawid Mysliwiec. Źródło: www.facebook.com/UwagaNaukowyBelkot

    Dawid Myśliwiec: dzięki fanom "Naukowego Bełkotu" nie nagrywam już komórką

    Ponad 60 tysięcy stałych subskrybentów ma jego kanał na Youtubie "Uwaga! Naukowy Bełkot". Na razie Dawid Myśliwiec nakręcił ponad 70 filmików, a dzięki fanom ma już profesjonalny sprzęt - swoich filmów nie musi już kręcić komórką i montować na starym laptopie.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • W ocieplającym się klimacie niedźwiedzie zmieniają menu

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • Minister nauki: nakłady na naukę wciąż są dalekie od wystarczających

  • W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Gwałtowny wzrost liczby młodych korzystających z opieki zdrowia psychicznego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera