Adobe Stock

Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

Najpopularniejsze

  • Deska Galtona ilustruje sposób powstawania w naturze rozkładu normalnego pod wpływem drobnych losowych odchyleń fot: Matemateca (IME/USP) via Wikipedia

    Kwestia smaku w matematyce. Co wyróżnia piękne dowody i twierdzenia?

  • Prof. Tomasz Dietl nowym przewodniczącym Rady NCN

  • Myszy na lodzie: Temperatura mysich ogonów może spaść zimą poniżej zera

  • Polska badaczka na nowo interpretuje dwa malowidła z Katedry w Faras

  • Ekspertka: ciepły grudzień to większe ryzyko przeniesienia kleszcza wraz z choinką

  • Fot. Adobe Stock

    Peru/ Pływające myszy i ryby "o dziwacznych głowach" wśród 27 nowych gatunków odkrytych w Amazonii

  • Reloop: rekordowe ilości odpadów w okresie świąt Bożego Narodzenia

  • NASA: sonda kosmiczna Parker próbuje przelecieć najbliżej Słońca w historii

  • Indyk, fasolka i prezenty, czyli święta Bożego Narodzenia w kosmosie

  • Walenie mogą żyć 130 lat i dłużej

Fot. Adobe Stock

Prof. Jankowski: nadużywanie alkoholu może prowadzić do zaburzeń pracy serca i zatrzymania krążenia

Jedna lub dwie lampki wina w święta lub w sylwestra nie zaszkodzą, ale nadużywanie alkoholu, szczególnie mocnego, może doprowadzić do groźnych zaburzeń pracy serca, a nawet do nagłego zatrzymania krążenia - ostrzega w rozmowie z PAP kardiolog z Warszawy prof. Piotr Jankowski.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera