Adobe Stock

Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Prof. Nawrocki: mamy pierwszy lek na glejaka istotnie poprawiający rokowania chorych

  • Prorektor UW: wzmocnienie nadzoru państwa nad uczelniami jest zasadne

  • Nanoproszki wśród technologii Instytutu Fizyki PAN z potencjałem dla obronności

  • Największa superpełnia Księżyca w tym roku - 5 listopada

  • Prof. A. Bochenek: pierwszy w Polsce udany przeszczep serca trwał ponad dwie godziny

  • Fot. Adobe Stock

    Nadwrażliwość na gluten w rzeczywistości nie wynika z glutenu

  • Sztuczna inteligencja dostarcza płytszej wiedzy niż samodzielne wyszukiwanie w internecie

  • Egipt/ Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego: skarby Tutanchamona jako impuls dla turystyki

  • Niewyjaśnione zjawiska z dawnych obserwacji kosmosu mogą mieć związek z próbami jądrowymi

  • Badania: grypa, HIV, półpasiec oraz WZW C zwiększają ryzyko zawału serca i udaru mózgu

Fot. materiały prasowe

Zbliża się start polskich satelitów PIAST

W listopadzie na niskiej orbicie okołoziemskiej ma zostać umieszczona polska konstelacja trzech małych satelitów - PIAST-S1, PIAST-S2, PIAST-M, przeznaczonych do prowadzenia optoelektronicznego rozpoznania obrazowego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera