Adobe Stock

Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

Najpopularniejsze

  • 07.05.2025. Policyjny radiowóz przed wejściem na teren Kampusu Głównego UW w Warszawie. PAP/Radek Pietruszka

    Brutalne zabójstwo na UW - nie żyje kobieta

  • Ekspert: ptaki rywalizują o przestrzeń do śpiewu jak o pożywienie

  • Naukowcy podczas misji IGNIS zbadają pulsometr astronauty z czujnikiem na bazie nanomateriałów MXene

  • Dni Narodowego Centrum Nauki - już 12 i 13 maja w Rzeszowie

  • Filozof: sokratejskie pytania były próbą obrony przed populizmem i polaryzacją

  • Fot. Adobe Stock

    UE/ PE za zmianą statusu ochrony wilków w Unii Europejskiej, co umożliwi ich odstrzał

  • Po ugryzieniu przez kleszcza zwierzęta stają się bardziej odporne na kleszcze

  • Francja/ Szefowa KE: UE chce przyciągnąć naukowców ze świata, w tym z USA

  • Minecraft może pomóc zrozumieć proces społecznego uczenia się

  • Ultradźwiękowe ładowanie akumulatorów

Fot. Adobe Stock

Polski eksperyment na ISS: jak układ odpornościowy reaguje na mikrograwitację

Zmiany w działaniu komórek odpornościowych astronautów podczas pobytu w mikrograwitacji badane będą w ramach polskiej misji technologiczno-naukowej IGNIS na Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS).

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera