Adobe Stock

Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

Najpopularniejsze

  • 20.12.2024. Prezes zarządu Creotech Instruments S.A. Grzegorz Brona podczas uroczystości podpisania umowy na satelity obserwacyjne dla Wojska Polskiego, 20 bm. w siedzibie resortu w Warszawie, 20 bm. (mr) PAP/Albert Zawada

    Szef Creotechu o ustawie dot. działalności kosmicznej: sektor bardzo dobrze rozwija się bez niej

  • Naukowcy: kobiety odgrywały dominującą rolę w społeczności zamieszkującej neolityczną osadę Catalhoyuk

  • Trwa badanie ankietowe; zaproszeni recenzenci osiągnięć naukowych

  • POLSA: polski astronauta cztery razy połączy się na żywo z uczestnikami spotkań w czterech miastach

  • Botanik: strach przed przyrodą sprawia, że ją niszczymy

  • Fot. Adobe Stock

    Sztuczna inteligencja może obniżać własną

  • Glikogen w mózgu ma związek z alzheimerem

  • Naukowcy zidentyfikowali białko, które postarza

  • Egipt śledzi rekiny z kosmosu: nowy program może zwiększyć bezpieczeństwo turystów

  • Badania: woda wcale nie jest najlepszym płynem nawadniającym, lepsze jest np. mleko

25.06.2025. Na zdjęciu z 24 bm. Sławosz Uznański-Wiśniewski. PAP/Leszek Szymański

POLSA: polski astronauta cztery razy połączy się na żywo z uczestnikami spotkań w czterech miastach

Polska Agencja Kosmiczna poinformowała w poniedziałek, że w trakcie swojego pobytu na orbicie polski astronauta Sławosz Uznański-Wiśniewski czterokrotnie połączy się na żywo z polskimi dziećmi i młodzieżą. Będą to punkty kulminacyjne wydarzeń w czterech miastach: Łodzi, Wrocławiu, Rzeszowie i Warszawie.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera