Adobe Stock

Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

Najpopularniejsze

  • Źródło: Wydział Archeologii UW.

    Mazowsze/ Paleolityczny warsztat neandertalczyka nad rzeką Zwoleńką

  • Nowy gatunek pradawnego morskiego gada zidentyfikowano w Niemczech

  • Warmińsko-mazurskie/ Lada dzień odlecą bociany

  • Prezydent zawetował ustawę o likwidacji Akademii Kopernikańskiej i Szkoły Głównej Mikołaja Kopernika

  • Poznań/Archeolodzy, historycy sztuki, urbaniści zaniepokojeni planami zabudowy części Ostrowa Tumskiego

  • Fot. Adobe Stock

    Naukowcy: ekstremiści wykorzystują platformy związane z grami do rekrutacji młodzieży

  • Ziemniaki wyewoluowały z pomidorów

  • Burmistrz najdalej wysuniętego na północ miasta w USA: od dawna widzimy zmiany klimatu

  • Amerykański astronauta sterował z kosmosu ziemskim robotem

  • Wielkie modele językowe mogą zrewolucjonizować projektowanie leków

Adobe Stock

Najintensywniejszy letni rój spadających gwiazd już aktywny

Na niebie można już obserwować meteory z roju Perseidów. Powoli zbliża się ich maksimum, przypadające na 12 sierpnia. W Polsce zorganizowanych zostanie wtedy wiele pikników astronomicznych.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera