Fot. Adobe Stock

Zielona energia z ciepła odpadowego i z pochodzących z ruchu drgań

Powodowane chodzeniem drgania podłoża, ciepło emitowane przez ciało podczas wysiłku fizycznego, tak samo jak potężne drgania i gorąco pochodzące z sektora motoryzacyjnego i lotniczego - wszystko to da się potencjalnie przekształcić w energię elektryczną. Pracują nad tym europejscy naukowcy.

  • Fot. Adobe Stock
    Technologia

    Produkcja biowodoru z odpadów przetwórstwa spożywczego – z pomocą nanotechnologii

    Biowodór – potencjalne alternatywne źródło paliw – wciąż zyskuje na znaczeniu. Jedną z możliwości jego produkcji jest wykorzystywanie osadów ściekowych, pochodzących z przetwórstwa odpadów spożywczych. Naukowcy z PŚ udoskonalili tę metodę i wsparli ją o nanotechnologię.

  • Świat

    Raport: rekordowe inwestycje w odnawialne źródła energii

    Wydatki na nowe inwestycje w odnawialne źródła energii (OZE) przekroczyły w 2015 r. co najmniej dwukrotnie te spożytkowane na elektrownie gazowe i węglowe - wynika z raportu organizacji Renewable Energy Policy Network for the 21st Century (REN21).

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Zmierzono rekordowo masywny układ podwójny gwiazd

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera