Fot. Fotolia

Zapobieganie chrapaniu może spowolnić rozwój demencji

Stosowanie urządzenia CPAP zapobiegającego chrapaniu może przyczyniać się do poprawy pamięci u osób z łagodnymi zaburzeniami poznawczymi i spowolnić rozwój choroby Alzheimera – informują naukowcy z University of Texas i Texas A&M University „Geriatrics”.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Ukazała się książka prof. Ewy Olszewskiej z UMB o chrapaniu i bezdechach

    O tym jak m.in. diagnozować pacjentów z zaburzeniami oddychania podczas snu i indywidualizować ten proces, który wymaga udziału wielu specjalistów, traktuje książka prof. Ewy Olszewskiej z Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku "Chrapanie i bezdechy. Diagnostyka i leczenie".

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Eksperci: kiedy chrapiemy, dochodzi często do niedotlenienia organizmu

    Podczas chrapania dochodzi często do groźnego dla zdrowia niedotlenienia organizmu, nie jest to zatem tylko pewna uciążliwość, lecz poważnym problem medyczny – ostrzegają eksperci. Dodają, że najcięższą postacią zaburzeń oddychania podczas snu jest tzw. bezdech śródsenny.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Naukowcy: chrapanie to objaw nieprawidłowego oddychania

    Chrapanie to objaw nieprawidłowego oddychania, a ono powoduje niedotlenienie, nieprawidłową przemianę materii, nadciśnienie, niedosłuch i obniża komfort życia. Chrapiących do leczenia najczęściej namawiają współmałżonkowie - zaznaczają naukowcy.

  • Śpiew zwalcza chrapanie

    Dzięki śpiewowi można ograniczyć, a nawet zlikwidować chrapanie – informuje pismo “Journal of Otolaryngology and Head and Neck Surgery”.

  • Foto: Fotolia

    Chrapiące dzieci zachowują się gorzej

    Trwałe i głośne chrapanie u małych dzieci powoduje problemy z zachowaniem. "Wpływa ono na nadpobudliwość, depresję oraz brak uwagi dzieci" - mówi autor badania dr Dean Beebe, dyrektor programu neuropsychologii w Centrum Medycyny Dziecięcej w Cincinnati.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Popularyzatorka: traktowanie społeczeństwa z wyższością jednym z grzechów głównych naukowców

  • Kujawsko-pomorskie/ Zbiorowy pochówek sprzed tysięcy lat odkryto podczas budowy gazociągu

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera