Adobe Stock

UNESCO rekomenduje "pilne wprowadzenie" regulacji dotyczących stosowania AI w szkołach

W raporcie, który ukazał się w czwartek, UNESCO rekomenduje, by rządy "pilnie wprowadziły" przepisy regulujące stosowanie w szkołach sztucznej inteligencji (AI), takiej jak model językowy ChatGPT, w tym ograniczające jej wykorzystywanie przez starsze dzieci.

  • Finaliści, ich opiekunowie i jurorzy 49. Ogólnopolskiego Seminarium Astronomiczno-Astronautycznego w Grudziądzu (OMSA). Fot. Planetarium i Obserwatorium Astronomiczne w Grudziądzu.
    Nagrody

    W Grudziądzu odbył się finał konkursu astronomicznego OMSA

    Najlepsi uczniowie z całej Polski wzięli udział w finale konkursu astronomicznego OMSA w Grudziądzu, przedstawiając swoje miniprace badawcze. Zwyciężyła Maja Zych z Krakowskiego Młodzieżowego Towarzystwa Przyjaciół Nauk i Sztuk.

  • 27.01.2016.  PAP/Marcin Bielecki
    Człowiek

    Ekspertka: Szkoła może wiele zrobić w zapobieganiu cyberprzemocy

    Czasami nauczyciele uważają, że cyberprzemoc to prywatny problem uczniów, tymczasem szkoła może wiele zrobić w walce i zapobieganiu cyberprzemocy - uważa prof. Anja Schultze-Krumbholz, dyrektorka Katedry Psychologii Edukacyjnej na Uniwersytecie Technicznym w Berlinie.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Uczniowie dla rozrywki mogą spędzać przed komputerem maksymalnie godzinę dziennie

    Uczniowie między 13. a 16. rokiem życia, którzy dla rozrywki korzystają z Internetu, mediów społecznościowych lub gier wideo przez ponad godzinę w każdym “szkolnym” dniu, osiągają niższe wyniki w testach i mają niższe oceny - donosi pismo Computers in Human Behaviour. W dni szkolne powinni przeznaczać na tę czynność nie więcej niż godzinę dziennie.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Izolacja społeczna pogarsza sytuację uczniów prześladowanych w szkole

    Izolacja społeczna może negatywnie wpływać na uczniów, którzy stale doznają prześladowań ze strony rówieśników w szkole. Ich pozycja „ofiary” w grupie może się pogłębić i ustabilizować – donoszą badacze z Uniwersytetu w Córdobie w Hiszpanii.

  • Źródło: Fluffy Science/Facebook
    Popularyzacja

    Kolejna edycja polsko-amerykańskiego projektu popularyzacji chemii i fizyki

    Popularyzatorzy z polsko-amerykańskiego projektu "Fluffy Science" przekonują, że nauka jest wszędzie. Udowadniają to podczas organizowanych dla dzieci warsztatów z chemii i fizyki, których uczestnicy korzystają z materiałów, które dostępne są również w domu.

  • Fot. materiały prasowe

    Opowiedz o nauce lub technologiach i wygraj stypendium

    Rusza konkurs na prezentację projektów badawczych i akcji społecznych E(X)plory 2018. Pasjonaci nauki w wieku od 13 do 20 lat mają szansę na wygranie stypendiów nawet do 10 tys. zł i wyjazdy na zagraniczne festiwale naukowe.

  • Rozstrzygnięcie konkursów Młodzi Naukowcy i Fizyczne Ścieżki w CN Kopernik

    W najbliższą niedzielę (2 kwietnia) w Centrum Nauki Kopernik poznamy finalistów polskiej edycji unijnego konkursu szkolnych prac badawczych EUCYS oraz krajowego konkursu Fizyczne Ścieżki.

  • Świat

    Badania: uczniowie nie potrafią weryfikować treści w internecie

    Uczniowie mają problemy ze skuteczną weryfikacją prawdziwości wiadomości napotykanych w internecie – wynika z badań przeprowadzonych w USA. Wielu z nich nie potrafi np. identyfikować źródła wiadomości czy rozpoznawać artykułów sponsorowanych.

  • Fot. Fotolia

    Młodzi Naukowcy i Fizyczne Ścieżki w CN Kopernik

    W najbliższy weekend (8-10 kwietnia) w Centrum Nauki Kopernik poznamy finalistów polskiej edycji unijnego konkursu szkolnych prac badawczych EUCYS oraz krajowego konkursu Fizyczne Ścieżki.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Ekspertka: z orbity doskonale widać, że nasza planeta coraz szybciej się zmienia

  • Dzieci pomogły naukowcom policzyć duńskie niesporczaki

  • Neolityczną ceramikę i kolekcję europejskich monet odkryto we Wdeckim Parku Krajobrazowym

  • Prof. Piotr Sankowski: matematyka będzie pierwszą dziedziną wiedzy, gdzie AI osiągnie możliwości nadludzkie

  • Kopce mrówek leśnych to "wyspy środowiskowe" dla grzybów

  • Fot. Adobe Stock

    COP29/ Szefowa WMO: 2024 rok będzie najgorętszy w historii

  • Specyficzne szczepy bakterii E. coli - przyczyną raka jelita grubego

  • Przyczyną wymierania triasowego był mróz - nowe badanie

  • Odkryto dziesiątki nowych genów związanych z rwą kulszową

  • DNA ujawnia tajemnice ofiar Wezuwiusza

Robotnica Formica polyctena. Fot. Marcin Szot

Kopce mrówek leśnych to "wyspy środowiskowe" dla grzybów

Leśne mrowiska mogą być "wyspami środowiskowymi" dla grzybów - twierdzą naukowcy z Ogrodu Botanicznego i Wydziału Biologii UW, którzy w kopcach mrówki ćmawej odkryli obecność specyficznego zespołu grzybów, innych niż w okolicznej ściółce leśnej. Obecność mrowisk może więc sprzyjać lokalnemu zwiększeniu bioróżnorodności.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera