Fot. Adobe Stock

Badania: po zakażeniu COVID-19 trzecia dawka szczepionki mRNA może nie być konieczna w przypadku Omikrona

Osoby po zakażeniu wirusem SARS-CoV-2 powinny się zaszczepić dwiema dawkami szczepionki przeciwko COVID-19. Jednak w ich przypadku trzecia dawka w razie zakażenia Omikronem najprawdopodobniej nie ma większego znaczenia – sugerują najnowsze badania.

  • PAP/EPA © 2012 / MARCUS FUEHRER
    Zdrowie

    Eksperci: niewielu Polaków szczepi się przeciw grypie

    Tylko kilka procent Polaków każdego roku szczepi się przeciw grypie. Rzadko szczepione są dzieci do 14. roku życia. Trochę lepiej jest w przypadku przewlekle chorych i osób starszych - mówili eksperci na konferencji o osobach starszych i szczepieniach.

Najpopularniejsze

  • Warszawa, 02.12.2024. Logo projektu autorstwa grafika Andrzeja Pągowskiego. Fot. PAP/Albert Zawada

    Kołyska Newtona i fontanna łańcuchowa wśród 30 pokazów misji IGNIS

  • Naukowcy opracowali metodę, która ma przyspieszyć planowanie radioterapii

  • Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

  • MKiŚ: punkty zbierania odpadów nie prowadzą przetwarzania odpadów tekstylnych

  • Polska flaga i pierogi już w kosmosie. Jak spakować się na misję kosmiczną?

  • Fot. Adobe Stock

    Ustalono, dlaczego miejskie dzieci są bardziej podatne na alergie

  • Brytyjska agencja ds. leków: „cudowne” leki odchudzające mogą zakłócać antykoncepcję

  • Dieta śródziemnomorska może ułagodzić drażliwe jelito

  • Badania: u kobiet z „gęstymi piersiami” nowe metody obrazowania pozwalają lepiej wykrywać raka

  • Copernicus: dym z kanadyjskich pożarów dodarł do Europy

EPA/DANIEL IRUNGU 05.06.2025

Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

Zużyte tekstylia można poddać recyklingowi, czyli przerobić na inne produkty. Według ekspertek z Politechniki Łódzkiej potencjał na biznes jest duży, ale potrzebne są badania. Najważniejsza jest jednak zmiana świadomości obywateli - przekonanie ich, że zbiórka tekstyliów ma sens.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera