Fot. Adobe Stock

Pisanie ręczne poprawia pamięć i pomaga się uczyć

Połączenia mózgowe są znacznie bardzie rozbudowane, gdy piszemy ręcznie niż podczas pisania na klawiaturze – stwierdzili naukowcy. Ich zdaniem codzienne odręczne pisanie nawet krótkich tekstów pozytywnie wpływa na pamięć, koncentrację i zdolność uczenia się.

  • To, że wielu czytelników jest w stanie odczytać ten tekst, choć zawiera on mnóstwo błędów, zawdzięczamy obszarowi w mózgu odpowiedzialnemu za wzrokowe rozpoznawanie obrazów. Źródło: L. Tomala
    Zdrowie

    Badania pracy mózgu: dysortografia to nie jest lżejsza forma dysleksji

    Dysortografia wcale nie jest - jak może się niektórym wydawać - lżejszą odmianą dysleksji. To, jak pracuje mózg w czasie czytania słów w każdym z tych zaburzeń wygląda nieco inaczej - wynika z badań naukowców z Instytutu Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Pisanie odręczne wspomaga pamięć

    Sporządzanie notatek na kartce papieru, a nie w komputerze, pobudza dodatkowe obszary w mózgu, dzięki czemu łatwiej zapamiętuje się informacje – dowodzą japońscy naukowcy na łamach „Frontiers in Behavioural Neuroscience”.

  • Fot. Fotolia

    Potrafimy nieświadomie czytać i liczyć

    Jesteśmy zdolni do czytania i dokonywania obliczeń matematycznych bez udziału naszej świadomości - przekonują badacze z Hebrew University w Jerozolimie. Wyniki badania można znaleźć w czasopiśmie "PNAS".

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Immunologiczne podłoże przewlekłego zmęczenia

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera