Źródło: Fotolia

Badanie: 48 proc. Polaków czuje się dobrze poinformowanych o zagrożeniach dla środowiska naturalnego

48 proc. Polaków czuje się dobrze poinformowanych o zagrożeniach dla środowiska naturalnego. Zaskakująco niski wynik - 23,5 proc. – uzyskali Szwedzi – wynika z międzynarodowego badania PASSION.

  • Mężczyzna na "mokrym targu" w Guangzhou, prowincji Guangdong, Chiny, 20 kwietnia 2020. EPA/ALEX PLAVEVSKI
    Życie

    Primo przyroda. Rola nauki w walce z pandemią

    Różnorodność biologiczna stanowi naturalną "szczepionkę", która zabezpiecza nas przed patogenami. Zachowanie bioróżnorodności i ograniczenie kontaktu zwierząt z ludźmi może ograniczyć rozprzestrzenianie się patogenów. O roli nauki w walce z pandemią pisze prof. Piotr Skubała z UŚ w Katowicach.

  • Fot. PAP/Leszek Szymański 28.05.2019
    Zdrowie

    Prof. Piotr Stepnowski: do środowiska naturalnego trafia coraz więcej leków

    Do środowiska naturalnego, także w Polsce, trafia coraz więcej leków. Szkodzą one żywym organizmom i choć ludzie na razie są bezpieczni, to nie zawsze musi tak być - mówi w rozmowie z PAP prof. Piotr Stepnowski, chemik z Uniwersytetu Gdańskiego i prorektor tej uczelni.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera