Fot. Adobe Stock

Eksperci: dowożenie dzieci do szkół samochodami zwiększa zanieczyszczenie powietrza

Wzrost zanieczyszczenia powietrza w miastach ma związek ze wzmożonym ruchem ulicznym podczas porannych dojazdów do szkół – wynika z badań przeprowadzonych na UW. Naukowcy uważają, że sytuację może poprawić zmiana nawyków dzieci i rodziców, a nie zakazy ruchu.

  • fot. Adobe Stock, zephyr_p
    Życie

    Naukowcy badają, jak na życie zwierząt wpływają pyły z opon

    Jak pył z opon, obecny w pobliżu autostrad, wpływa na życie wybranych bezkręgowców? Sprawdzają to naukowcy z Polski, Litwy, Włoch i Francji. Z czasem można będzie wskazać gatunki roślin, które zmniejszą zasięg pyłów w najbardziej narażonych obszarach.

  • mat. prasowe
    Życie

    Uwaga, ślimaki! czyli zwierzaki na znaki

    Koala, wombat, żaba, wielbłąd, a nawet kraby, w Polsce zaś - krowa symbolizująca zwierzęta domowe i jeleń reprezentujący dziką faunę. Naukowcy przeanalizowali znaki umieszczane przy drogach dla ostrzegania przed kolizją ze zwierzętami. Czy czeka nas „ewolucja” na znakach, czy wystarczy pozostać przy dopisku „jeże” lub „płazy” pod znakiem „inne niebezpieczeństwo?

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera