Warszawa 1983. Ulica Warecka, przecięcie z ul. KUBUSIA PUCHATKA, meg PAP/Longin Wawrynkiewicz

Konkurs na intrygujące nazwy warszawskich lokalizacji

W Mordorze, Na Patelni, Pod Palmą - emocje związane z nieoficjalnymi lub jawnie przyjętymi nazwami stołecznych miejsc można do 30 września opisać w konkursie o tytuł Nazwomistrza Warszawskiego 2023.

  • Świat

    Powstaje światowa baza danych o roślinach leczniczych

    Brytyjscy specjaliści z Królewskich Ogrodów Botanicznych w Kew tworzą bazę danych ujednolicającą nazwy wszystkich roślin leczniczych świata.

  • Nowe księżyce Plutona mają oficjalne nazwy - Cerber i Styks

    Cerber (Kerberos) i Styks (Styx) – tak będą się nazywać dwa nowe księżyce Plutona, poinformowała w oficjalnym komunikacie Międzynarodowa Unia Astronomiczna (IAU). Nazwy wybrano w ogólnoświatowym plebiscycie prowadzonym przez internet, a zatwierdziła je IAU.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • W ocieplającym się klimacie niedźwiedzie zmieniają menu

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera