Fot. Fotolia

MF: EBI wesprze działalność Polskiej Akademii Nauk kwotą 130 mln euro

Polska Akademia Nauk sfinansuje badania naukowe jej wyspecjalizowanych instytutów kwotą 130 mln euro dzięki umowie, jaką podpisali wiceprezes Europejskiego Banku Inwestycyjnego László Baranyay oraz minister Paweł Szałamacha - poinformował resort finansów.

  • Ministerstwo nauki: kredyt z EBI neutralny dla budżetu państwa

    Prawie 1 mld euro kredytu, jaki Europejski Bank Inwestycyjny udzielił na finansowanie prac badawczo-rozwojowych w Polsce, jest neutralne dla budżetu - poinformował PAP rzecznik ministerstwa nauki Kamil Melcer. Pieniądze trafią m.in. na granty dla naukowców.

  • Foto: Fotolia

    Prawie miliard euro kredytu EBI na polskie prace badawczo-rozwojowe

    Europejski Bank Inwestycyjny poinformował w środę, że udzielił dwóch kredytów o łącznej wartości 970 mln euro na finansowanie prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez polskie instytuty badawcze, uczelnie i przedsiębiorstwa.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • W ocieplającym się klimacie niedźwiedzie zmieniają menu

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera