Fot. Fotolia

MF: EBI wesprze działalność Polskiej Akademii Nauk kwotą 130 mln euro

Polska Akademia Nauk sfinansuje badania naukowe jej wyspecjalizowanych instytutów kwotą 130 mln euro dzięki umowie, jaką podpisali wiceprezes Europejskiego Banku Inwestycyjnego László Baranyay oraz minister Paweł Szałamacha - poinformował resort finansów.

  • Ministerstwo nauki: kredyt z EBI neutralny dla budżetu państwa

    Prawie 1 mld euro kredytu, jaki Europejski Bank Inwestycyjny udzielił na finansowanie prac badawczo-rozwojowych w Polsce, jest neutralne dla budżetu - poinformował PAP rzecznik ministerstwa nauki Kamil Melcer. Pieniądze trafią m.in. na granty dla naukowców.

  • Foto: Fotolia

    Prawie miliard euro kredytu EBI na polskie prace badawczo-rozwojowe

    Europejski Bank Inwestycyjny poinformował w środę, że udzielił dwóch kredytów o łącznej wartości 970 mln euro na finansowanie prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez polskie instytuty badawcze, uczelnie i przedsiębiorstwa.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera