Śląskie/ Prawie 10 mln zł dla projektów stażowych Politechniki Śląskiej

Fot. Fotolia
Fot. Fotolia

Prawie 10 mln zł unijnych środków z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju otrzymało dziewięć projektów Politechniki Śląskiej w konkursie „Studiujesz? Praktykuj!”. Fundusze pozwolą uczelni zrefundować organizację pożądanych przez studentów programów stażowych.

Do programu „Studiujesz? Praktykuj!” uczelnie zgłosiły łącznie 217 wniosków, spośród których pozytywną ocenę uzyskało 196 projektów przygotowanych przez 79 uczelni.

„Politechnika Śląska złożyła dziewięć wniosków i wszystkie otrzymały pozytywną ocenę. Tym samym nasza uczelnia uplasowała się na trzecim miejscu w Polsce, z czego jesteśmy ogromnie zadowoleni” - zaznaczył cytowany przez gliwicki magistrat rzecznik Politechniki Śląskiej Paweł Doś.

Jak poinformowała w poniedziałek uczelnia na swoich stronach internetowych, ponadmilionowe dofinansowania z Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój (POWER) otrzymało pięć jej projektów stworzonych z myślą o przyszłych absolwentach kierunków mechanicznych, mechatroniki, automatyki, robotyki, biotechnologii, inżynierii produkcji czy środowiska.

Największy grant, ponad 1,5 mln zł, otrzymał program "DAMIBM – doświadczony absolwent mechaniki i budowy maszyn – odpowiedzią na oczekiwania Odpowiedzialnego Rozwoju Przemysłu 4.0".

Kolejne pod względem wielkości otrzymanego wsparcia projekty skierowano do studentów mechatroniki, automatyki i robotyki oraz zarządzania i inżynierii produkcji (dofinansowane na niespełna 1,5 mln zł) oraz biotechnologii (ponad 1,3 mln zł). Kwotę miliona złotych przekroczyło dofinansowanie programu dla studentów kierunków z obszaru inżynierii materiałowej (blisko 1,1 mln zł) oraz inżynierii środowiska oraz mechaniki i budowy maszyn (1 mln zł).

Niespełna pół miliona złotych uczelnia pozyskała na utworzenie stażu zawodowego dla studentów kierunku transport kolejowy Wydziału Transportu.

Dwa finansowane z POWER konkursy dotacyjne skierowane do uczelni wyższych - „Studiujesz? Praktykuj!" oraz "Akademickie Biura Karier" - NCBR rozstrzygnęło w połowie września. W pierwszym z nich o dofinansowanie mogły wnioskować szkoły wyższe kształcące co najmniej 100 studentów na studiach stacjonarnych, a projekty mogły obejmować staże realizowane wyłącznie w ciągu ostatnich czterech semestrów studiów.

Uczelnie zgłosiły do tego konkursu 217 wniosków, spośród których 196 oceniono pozytywnie, wobec czego NCBR zdecydowało o zwiększeniu puli środków ze 150 mln do 260 mln zł.

Celem drugiego konkursu - „Akademickie Biura Karier” – było dofinansowanie działań na rzecz aktywizacji zawodowej studentów i absolwentów. Projekty obejmowały inicjatywy związane z bezpośrednim wparciem studentów w rozpoczęciu aktywności zawodowej na rynku pracy. Spośród 59 wniosków, dofinansowanie otrzymały 33, a łączna wartość dotacji wyniesie ponad 15 mln zł.

Największymi wygranymi w obu konkursach okazały się Wyższa Szkoła Bankowa (dofinansowanie dla 15 zgłoszonych projektów) i Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu (dotacje do 11 projektów). Politechnika Śląska uzyskała granty dla 9 swoich projektów, Politechnika Białostocka – dla 7, a Politechnika Rzeszowska – dla 6.

NCBR dotąd przyznało środki w ramach programu POWER w dwunastu konkursach - na kwotę bliską 1 mld zł. Szkoły wyższe mogą się obecnie starać o dotacje w konkursie na Zintegrowane Programy Uczelni (nabór wniosków trwa do 5 października); jeszcze we wrześniu ma ruszyć nabór w konkursie na Interdyscyplinarne Programy Studiów Doktoranckich (potrwa do 20 października).(PAP)

 Nauka w Polsce

mtb/ agt/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Deska Galtona ilustruje sposób powstawania w naturze rozkładu normalnego pod wpływem drobnych losowych odchyleń fot: Matemateca (IME/USP) via Wikipedia

    Kwestia smaku w matematyce. Co wyróżnia piękne dowody i twierdzenia?

  • Adobe Stock

    Akcja: autoryzacja

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera