100 mln od ABM na niekomercyjne badania kliniczne; rusza konkurs Agencji Badań Medycznych

Fot. Fotolia
Fot. Fotolia

Agencja Badań Medycznych przeznaczyła 100 mln zł na pierwszy konkurs dotyczący wsparcia niekomercyjnych badań klinicznych. Na dofinansowanie liczyć mogą projekty w obszarze pediatrii, neonatologii, neurologii, hematologii, radioterapii, onkologii i kardiologii.

ABM podnosi, że obecnie Polska zajmuje jedno z ostatni miejsc w Europie pod względem liczby realizowanych niekomercyjnych badań klinicznych, czyli takich, w których sponsorem i właścicielem danych uzyskanych w trakcie badania jest podmiot, którego celem działalności nie jest osiąganie zysku.

W naszym kraju stanowią one zaledwie 2 proc. wszystkich rejestrowanych badań, podczas gdy średnia europejskich wynosi 30 proc. Jednym z zadań Agencji Badań Medycznych jest zmiana tych niekorzystnych proporcji.

Nabór wniosków o dofinansowanie projektów z tej puli prowadzony będzie do 29 listopada br. Szczegóły dostępne są na stronie agencji pod adresem abm.gov.pl. (PAP)

autor: Katarzyna Lechowicz-Dyl

ktl/ mhr/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. Adobe Stock

    Eksperci: w ostatniej dekadzie niemal dwukrotnie wzrosła liczba zachorowań na czerniaka

  • Grodzisk Mazowiecki, 13.05.2024. Pożar dachu liceum w Grodzisku Mazowieckim, 13 bm (mr) PAP/Paweł Supernak

    Ekspert: w Polsce są zaniedbywane dokładne pomiary zanieczyszczeń związanych z pożarami

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera