Adobe Stock

Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

Najpopularniejsze

  • Źródło: Loreal-Unesco/ Fot. Marcin Oliva Soto

    Sześć wybitnych polskich badaczek z nagrodą L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki

  • Archeowieści – kompleksowo o ludzkich dziejach

  • Polscy naukowcy mają sposób na walkę z groźnym gronkowcem złocistym

  • A. Szeptycki: Międzynarodowy Dzień Studenta symbolizuje solidarność akademicką

  • Prof. Kaniewska: chcemy odstąpić od zmiany listy czasopism

  • Praga, Czechy, 16.11.99. Czescy i słowaccy studenci palą świece przed kordonem milicji 17 listopada 1989 r. PAP/CTK

    Milicja pobiła studentów, ale demonstrantów z każdym dniem było więcej. 35 lat od Aksamitnej rewolucji

  • USA/ Test Starship: moduł nośny rakiety wbrew planom wylądował w Zatoce Meksykańskiej

  • Szósty lot testowy największej na świecie rakiety Starship - we wtorek wieczorem

  • Chiny/ Przeprowadzono zdalną operację histerektomii

  • Konopie mogą uszkadzać chromosomy, sprzyjając nowotworom i wpływając na kolejne pokolenia

 Kraków, 21.06.2024. Prezes Stowarzyszenia Społeczeństwo i Nauka SPiN Alicja Harackiewicz podczas gali otwarcia Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon w Krakowie. PAP/Art Service

Prezeska SPIN: centra nauki to żaden naukowy plac zabaw

Centra nauki to coś o wiele więcej niż interaktywne wystawy – one są tylko punktem wyjścia do wszelkich innych działań na rzecz edukacji, aktywizacji społeczeństwa i budowania zaufania do nauki – wskazuje Alicja Harackiewicz, dyrektorka Centrum Nauki Experyment w Gdyni.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera