Adobe Stock

Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Naukowcy: kobiety odgrywały dominującą rolę w społeczności zamieszkującej neolityczną osadę Catalhoyuk

  • Szef Creotechu o ustawie dot. działalności kosmicznej: sektor bardzo dobrze rozwija się bez niej

  • Naukowcy uważają, że olej z owadów może być alternatywą dla olejów tradycyjnych

  • Szefowa KRASP: o planie reformy nauki przeczytałam w gazecie

  • Trwa badanie ankietowe; zaproszeni recenzenci osiągnięć naukowych

  • Fot. Adobe Stock

    Sztuczna inteligencja może obniżać własną

  • Dobre samopoczucie może chronić przed utratą pamięci

  • Naukowcy zidentyfikowali białko, które postarza

  • Webb wykrył swoją pierwszą egzoplanetę

  • Kanada/ Ekspert: sztuczna inteligencja coraz lepsza w rozwiązywaniu problemów

25.06.2025. Na zdjęciu z 24 bm. Sławosz Uznański-Wiśniewski. PAP/Leszek Szymański

POLSA: polski astronauta cztery razy połączy się na żywo z uczestnikami spotkań w czterech miastach

Polska Agencja Kosmiczna poinformowała w poniedziałek, że w trakcie swojego pobytu na orbicie polski astronauta Sławosz Uznański-Wiśniewski czterokrotnie połączy się na żywo z polskimi dziećmi i młodzieżą. Będą to punkty kulminacyjne wydarzeń w czterech miastach: Łodzi, Wrocławiu, Rzeszowie i Warszawie.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera