Adobe Stock

Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Epigenetyk: badanie superstulatki pokazuje, że starzenie można spowalniać

  • Wiceminister nauki: rosnące oczekiwania finansowe środowiska naukowego przekraczają nasz budżet

  • Psycholog: urojenia i psychoza w schizofrenii mają związek z błędami poznawczymi

  • Resort nauki ogłosił rok 2026 rokiem popularyzacji nauki

  • Warszawa/ Kryzysowa sytuacja finansowa CAMK PAN; MNiSW: nie mamy podstaw, by udzielić wsparcia

  • Fot. Adobe Stock

    Marsjańskie sondy ESA zarejestrowały kometę 3I/ATLAS

  • Tajemniczy rozbłysk może oznaczać, że gwiazda wchłonęła czarną dziurę

  • Współpracujące modele SI zdały medyczne egzaminy

  • Im dłużej przed ekranem, tym gorzej w szkole

  • Świat osiągnął pierwszy klimatyczny punkt krytyczny

Toń morska w jurze i w kredzie. Arch. Macieja Pindakiewicza

Ryby zdetronizowały głowonogi i zdominowały oceany na przełomie kredy i jury

Morza w okresie jurajskim nie przypominały tych dzisiejszych, ponieważ wtedy dominowały głowonogi, których najbliżsi dzisiejsi krewniacy to kałamarnice i mątwy. Zmiana nastąpiła na przełomie jury i kredy, kiedy to ryby zaczęły przejmować oceany – wykazały badania paleontologów m.in. z PAN.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera