Fot. Adobe Stock

Medioznawca: dzisiejszy marketing polityczny to Big Data i sztuczna inteligencja

Marketing polityczny w ostatnich latach tak się zmodernizował, że dzisiaj o sukcesie decydują algorytmy, Big Data i sztuczna inteligencja – powiedział dr hab. Zbigniew Widera, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

  • Fot. Adobe Stock
    Człowiek

    Niewidzialna ręka audiomarketingu

    Muzyka klasyczna kojarzy się z luksusowymi dobrami, z kolei dzięki muzyce w żwawym tempie konsumenci robią zakupy szybciej i bardziej impulsywnie. Temat muzyki tła i opartego na niej audiomarketingu bada i popularyzuje dr hab. Sylwia Makomaska z Instytutu Muzykologii UW.

  • Adobe Stock
    Blog

    Marketingowy "sciencewashing" być może podkopuje zaufanie do nauki. Jak go piętnować?

    Niektórzy producenci kosmetyków, suplementów diety, sprzętu elektronicznego chwalą się, że skuteczność ich produktów jest potwierdzona naukowo. Badania, które pomagają reklamować produkty, często nie mają nic wspólnego z prawdziwą metodą naukową. Taki nieuczciwy marketing na długą metę może podkopywać zaufanie nie tyle do firm - co do całej nauki. Może warto zastanowić się, jak go piętnować?

  • Źródło: Fotolia
    Człowiek

    Badanie: kobiety chętniej wypróbowują nowości rynkowe

    Kobiety chętniej niż mężczyźni kupują nowe marki i nowe produkty, od pasty do zębów po samochody - wynika z eksperymentów prowadzonych przez dr hab. Małgorzatę Karpińską-Krakowiak z Uniwersytetu Łódzkiego.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Marketing sensoryczny, czyli przedświąteczne kuszenie klientów

    W okresie przedświątecznym w sklepach i centrach handlowych jesteśmy otoczeni kolorowymi ozdobami, choinkami i światłami, wszędzie widać postacie Mikołajów, rozpylane są zapachy choinki czy świątecznych ciast, a z głośników płyną kolędy i świąteczne piosenki. "To wszystko marketing sensoryczny" - mówi ekspert.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Badanie: polecamy sobie produkty czy usługi potrzebne i drogie

    Droższe i bardziej nam potrzebne produkty lub usługi rekomendujemy znajomym chętniej niż inne. Ta zasada dotyczy szczególnie usług prawniczych oraz samochodów – wynika z badań dr Jolanty Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.

  • Wargatki sanitarniki, które oczyszczają strzępiela. Źródło: Wikipedia

    Sprawdzono, w czym wyjątkowy jest mózg wargatka, ryby spryciarza

    Na zachowaniu pewnej ryby - wargatka sanitarnika - można byłoby się uczyć marketingu. Ryba m.in. wie, których swoich "klientów" lepiej obsługiwać i jak skłaniać ich do lojalności. Naukowcy sprawdzili, czy spryt tych ryb ma jakiś związek z budową ich mózgu.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Prof. Kistryn o rozporządzeniu MNiSW: zbyt mało miejsca poświęcono monografiom

  • A. Szeptycki: Międzynarodowy Dzień Studenta symbolizuje solidarność akademicką

  • Archeowieści – kompleksowo o ludzkich dziejach

  • Geriatra: możemy dożyć 120 lat

  • Sześć wybitnych polskich badaczek z nagrodą L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki

  • Praga, Czechy, 16.11.99. Czescy i słowaccy studenci palą świece przed kordonem milicji 17 listopada 1989 r. PAP/CTK

    Milicja pobiła studentów, ale demonstrantów z każdym dniem było więcej. 35 lat od Aksamitnej rewolucji

  • Szósty lot testowy największej na świecie rakiety Starship - we wtorek wieczorem

  • USA/ Test Starship: moduł nośny rakiety wbrew planom wylądował w Zatoce Meksykańskiej

  • Chiny/ Przeprowadzono zdalną operację histerektomii

  • Konopie mogą uszkadzać chromosomy, sprzyjając nowotworom i wpływając na kolejne pokolenia

 Kraków, 21.06.2024. Prezes Stowarzyszenia Społeczeństwo i Nauka SPiN Alicja Harackiewicz podczas gali otwarcia Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon w Krakowie. PAP/Art Service

Prezeska SPIN: centra nauki to żaden naukowy plac zabaw

Centra nauki to coś o wiele więcej niż interaktywne wystawy – one są tylko punktem wyjścia do wszelkich innych działań na rzecz edukacji, aktywizacji społeczeństwa i budowania zaufania do nauki – wskazuje Alicja Harackiewicz, dyrektorka Centrum Nauki Experyment w Gdyni.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera