Fot. Adobe Stock

Algorytm poetą? Zbadano, jak odbiorcy reagują na poezję autorstwa AI oraz człowieka

Wiersze tworzone przez sztuczną inteligencję oceniamy jako mniej oryginalne i mniej angażujące emocjonalnie niż tworzone przez człowieka. Wydają się za to trudniejsze w interpretacji - pokazało badanie przeprowadzone na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu.

  • Adobe Stock
    Świat

    Badanie: poezja pomogła samotnym w czasie lockdownu

    Czytanie, pisanie i udostępnianie poezji może pomóc ludziom radzić sobie z samotnością i izolacją oraz zmniejszyć uczucie niepokoju i depresji – wieszczy „Journal of Poetry Therapy”, w którym opublikowano wnioski z badań nt. czasu lockdownu i kondycji psychicznej miłośników poezji.

  • Popiersie Homera. Fot. PAP/EPA/ GEORGIOS KEFALAS 13.03.2008

    Humor starożytnych Greków: czasem sól attycka, czasem homerycki śmiech

    Humor starożytnych Greków nie różnił się jakoś zasadniczo od humoru współczesnego. W utworach sprzed ponad 20 wieków są i żarty nieprzyzwoite - nawet jak na nasze czasy - i żarty bardzo wyrafinowane - opowiada badacz starożytnych zabaw literackich dr Jan Kwapisz.

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Immunologiczne podłoże przewlekłego zmęczenia

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Sztuczna inteligencja dokładniej ustala, kto potrzebuje leków rozrzedzających krew

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera