Fot. Adobe Stock

Badanie: mimo deklaracji, konsumenci nie chcą dopłacać do zwrotów online

Darmowy zwrot zakupów online i szybka przesyłka to dziś standard, z którego konsumenci nie chcą rezygnować, mimo deklaracji o gotowości do poświęceń na rzecz ekologii – wynika z badań studentki Roksany Zawady z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

  • Fot. Adobe Stock
    Człowiek

    Psycholog: zakupy zaspokajają naszą potrzebę stymulacji sensorycznej i różnorodności

    Zakupy, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, zaspokajają naszą potrzebę stymulacji sensorycznej i różnorodności. Udekorowane przedświątecznie sklepy przywołują zaś tzw. pamięć autobiograficzną, która jest silnym bodźcem do zakupów - komentuje dla PAP prof. Andrzej Falkowski.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Kawa przed zakupami sprzyja wydawaniu pieniędzy

    Kofeina spożyta przed pójściem na zakupy sprawia, że kupujemy więcej niektórych produktów i wydajemy więcej pieniędzy – dowodzą naukowcy na łamach pisma „Journal of Marketing”.

  • Fot. Fotolia
    Człowiek

    Przesądy wpływają na decyzje zakupowe

    Osoby przesądne mają większą skłonność do popełniania błędu poznawczego zwanego animizmem – czyli do nadawania wybranym obiektom cech typowych dla organizmów żywych. Animizm zwiększa podatność na perswazję handlową i skłonność do wypróbowania oraz kupienia danego obiektu – ustalili naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego i Europejskiego Uniwersytetu Viadrina.

  • Źródło: Fotolia
    Człowiek

    Badanie: kobiety chętniej wypróbowują nowości rynkowe

    Kobiety chętniej niż mężczyźni kupują nowe marki i nowe produkty, od pasty do zębów po samochody - wynika z eksperymentów prowadzonych przez dr hab. Małgorzatę Karpińską-Krakowiak z Uniwersytetu Łódzkiego.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Ekspert: w upalne dni lepiej nie robić dużych zakupów

    W upalne dni lepiej nie robić zakupów na cały tydzień. A mięsa i ryby, szczególnie mrożone, najlepiej przyrządzić do spożycia tego samego dnia – radzi dietetyk Paulina Gąsiewska z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie.

  • Fot. Fotolia

    Głodni kupują więcej; nie tylko żywności

    Osoby z pustym żołądkiem więcej kupują i wydają więcej pieniędzy niż najedzone – i dotyczy to nie tylko żywności – informuje „New Scientist”.

  • Fot. Fotolia

    Głodni kupują więcej; nie tylko żywności

    Osoby z pustym żołądkiem więcej kupują i wydają więcej pieniędzy niż najedzone – i dotyczy to nie tylko żywności – informuje „New Scientist”.

  • Gdy mamy za mały wybór - nie kupujemy

  • Fot. Fotolia

    Zapach czekolady zachęca do czytania romansów

    Słodki zapach czekolady rozpylony w księgarni kusi czytelników do zakupu romansów i literatury miłosnej - o badaniach belgijskich naukowców informuje dziennik "Guardian".

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera