Państwowa Agencja Atomistyki

Otwock-Świerk, 23.04.2019. Reaktor Maria w Narodowym Centrum Badań Jądrowych. PAP/Piotr Nowak

PAA: jest zezwolenie na eksploatację reaktora MARIA

Prezes Państwowej Agencji Atomistyki (PAA) wydał zezwolenie na eksploatację reaktora badawczego MARIA; decyzja jest bezterminowa - poinformowała w piątek Agencja. Według ministra energii Miłosza Motyki, priorytetem jest teraz realizacja programu modernizacji reaktora.

  • 23.04.2019. Reaktor Maria. PAP/Piotr Nowak
    Technologia

    Państwowa Agencja Atomistyki tłumaczy, z czym są związane problemy reaktora MARIA

    Wyłączony od kwietnia reaktor MARIA, aby wznowić działanie, musi uzyskać zezwolenie Państwowej Agencji Atomistyki. Główne zastrzeżenia dozoru jądrowego dotyczą m.in. analiz bezpieczeństwa, warunków eksploatacyjnych obiektu jądrowego oraz programu zarządzania starzeniem reaktora – wymieniła PAA.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Popularyzatorka: traktowanie społeczeństwa z wyższością jednym z grzechów głównych naukowców

  • Kujawsko-pomorskie/ Zbiorowy pochówek sprzed tysięcy lat odkryto podczas budowy gazociągu

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

  • WHO: ponad 1 mld ludzi cierpi na świecie na zaburzenia psychiczne

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera