Ilustr.: mat. prasowe

Co warto jeść i dlaczego? Naukowcy wyjaśniają na infografikach

Stworzone przez naukowców infografiki pokazują, co warto jeść i dlaczego. Żywieniowcy proponują słodycze na bazie zielonej herbaty, obrazowo wyjaśniają, komu szkodzi gluten, co takiego jest w brokule, że nosi on miano superżywności i jakie owoce zawierają probiotyki. Kampanię edukacyjną prowadzi Instytut PAN w Olsztynie wraz z Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Zdrowo się odżywiaj, twój mózg będzie chodził jak zegarek

    Wybór diety wpływa na działanie mózgu, a ten z kolei steruje wszystkimi fizjologicznymi procesami w naszym organizmie - przekonują naukowcy. To, co jemy, wpływa na pracę centralnego układu nerwowego, ale jest też odwrotnie; mózg nam podpowiada, co zjeść.

  • Kursy gotowania kluczem do zdrowego jedzenia

    Krótkie kursy dla rodziców małych dzieci trwale zmieniają na lepsze sposób odżywiania rodzin – wynika z badań, o których informuje serwis „BBC News/Health”.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Współautorka benchmarku OneRuler: nie pokazaliśmy wcale, że język polski jest najlepszy do promptowania

  • Niezwykły błąd natury - polscy naukowcy odkryli robaki z dwiema głowami

  • Naukowcy z Politechniki Śląskiej badają wysiłek koni z Morskiego Oka

  • Resort nauki zaproponował zmiany w rozporządzeniu ws. ewaluacji jakości działalności naukowej

  • Prof. Łukasik: Polska musi zawalczyć o lepsze wyniki w kolejnym programie Horyzont Europa

  • Fot. Adobe Stock

    Długotrwałe stosowanie melatoniny może zwiększać ryzyko niewydolności serca

  • Badania: często stosowany opioid mało skuteczny w leczeniu bólu przewlekłego

  • Siarkowodór może leczyć paznokcie

  • Badanie: elektryczne samochody - lepsze dla środowiska od spalinowych

  • Sztuczna inteligencja staje się bardziej egoistyczna

Warszawa, 13.11.2025. Wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego prof. Marek Gzik przed siedzibą Polskiej Agencji Prasowej w Warszawie, 13 bm. Marek Gzik był gościem Studia PAP. PAP/Leszek Szymański

Wiceminister Gzik: mamy dodatkowe 60 mln zł na aparaturę naukowo-badawczą

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego wygospodarowało dodatkowe 60 mln zł na specjalną aparaturę naukowo-badawczą; wkrótce ma być decyzja, ile kolejnych projektów z listy otrzyma finansowanie – powiedział w czwartek w Studiu PAP wiceminister nauki prof. Marek Gzik.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera