Ilustr.: mat. prasowe

Co warto jeść i dlaczego? Naukowcy wyjaśniają na infografikach

Stworzone przez naukowców infografiki pokazują, co warto jeść i dlaczego. Żywieniowcy proponują słodycze na bazie zielonej herbaty, obrazowo wyjaśniają, komu szkodzi gluten, co takiego jest w brokule, że nosi on miano superżywności i jakie owoce zawierają probiotyki. Kampanię edukacyjną prowadzi Instytut PAN w Olsztynie wraz z Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Zdrowo się odżywiaj, twój mózg będzie chodził jak zegarek

    Wybór diety wpływa na działanie mózgu, a ten z kolei steruje wszystkimi fizjologicznymi procesami w naszym organizmie - przekonują naukowcy. To, co jemy, wpływa na pracę centralnego układu nerwowego, ale jest też odwrotnie; mózg nam podpowiada, co zjeść.

  • Kursy gotowania kluczem do zdrowego jedzenia

    Krótkie kursy dla rodziców małych dzieci trwale zmieniają na lepsze sposób odżywiania rodzin – wynika z badań, o których informuje serwis „BBC News/Health”.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

  • Pożary lasów mogą znacznie zwiększyć lokalny wskaźnik śmiertelności

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera