Fot. Tomasz Zwijacz-Kozica.

Ograniczenia w przemieszczaniu się ludzi w czasie COVID-19 pozwoliły na swobodniejsze wędrówki dzikich ssaków

Podczas obostrzeń, do jakich doszło w pierwszych miesiącach globalnej pandemii COVID-19, zachowanie ludzi zmieniło się dramatycznie, co spowodowało zmiany w zachowaniu ssaków lądowych - wynika z badania opublikowanego w prestiżowym czasopiśmie „Science”, którego współautorami byli Polacy.

  • Ryjówka albinotyczna. Fot. T. Kamiński
    Życie

    Unikatowy okaz ryjówki

    Albinotyczne osobniki zdarzają się w populacjach różnych gatunków zwierząt, jednak w przypadku ryjówek jest to niezwykle rzadkie. A właśnie taki okaz trafił kilka dni temu do Instytutu Biologii Ssaków PAN w Białowieży. To pierwszy w Polsce i trzeci na świecie tak unikatowy okaz - podkreślono w informacji prasowej przekazanej przez instytut.

  • Fot. Adobe Stock
    Życie

    Ryjówka aksamitna okazała się trzecim jadowitym ssakiem żyjącym w Polsce

    Ślina żyjącej m.in. w Polsce ryjówki aksamitnej zawiera jad uszkadzający czerwone krwinki. O wynikach badań tego zwierzęcia poinformowali naukowcy w piśmie „Zoological Letters”.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

  • Pożary lasów mogą znacznie zwiększyć lokalny wskaźnik śmiertelności

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera