Atrakcyjność oceniana na podstawie głosu

Ludzie instynktownie wnioskują o cechach drugiego człowieka na podstawie jego głosu i wykazują określone preferencje w tym zakresie - można przeczytać na łamach czasopisma "PLOS ONE".

Według naukowców z University College London (W.Brytania) mężczyźni wolą wysokie i miękkie głosy kobiet, natomiast przedstawicielki płci pięknej przychylniej odnoszą się do głosów męskich o niższym natężeniu, lecz także o miękkiej barwie.

Owe preferencje można wyjaśnić po przyjrzeniu się wynikom uprzednich badań przeprowadzonych z udziałem zwierząt, w których zauważono, że ludzie na podstawie zasłyszanych dźwięków przypisują zwierzętom określone cechy i intencje.

Niskie pomruki kojarzą się zazwyczaj badanym z dużym rozmiarem ciała, dominacją i groźbą ataku. Z kolei wysokie i czyste tony oznaczają dla wielu mniejsze gabaryty fizyczne, uległość i strach.

Podobne skojarzenia przenoszone są na ludzi.

Właśnie dlatego mężczyźni wolą kobiety, które kojarzą im się z drobniejszą budową ciała i uległością, a kobiety wybierają mężczyzn o głosach sugerujących potęgę i dominację, a jednocześnie będących posiadaczami miękkiej barwy, która sugeruje mniejszą skłonność do agresji. (PAP)

ooo/ tot/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. Adobe Stock

    Najczęściej cytowany artykuł dotyczący Covid-19 wycofany po czteroletnim sporze

  • Fot. Adobe Stock

    Roślinne napoje nie tak odżywcze, jak się wydają

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera