Fot. Adobe Stock

Ekspertka: ulewy nie rozwiązują problemu suszy; potrzebna jest retencja

Intensywne, krótkotrwałe opady przynoszą więcej strat niż zysków dla środowiska - twierdzi prof. Ewa Burszta-Adamiak z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Jej zdaniem szansą na odwrócenie tego trendu jest retencja. Naukowczyni wraz z zespołem opracowała katalog dobrych praktyk na ten temat.

  • Fot. PAP/Grzegorz Michałowski 23.06.2012
    Życie

    Botanik: także w ogrodzie warto wspomagać retencję

    Skutkiem suszy, paradoksalnie, są podtopienia. Woda nie wsiąka w przesuszoną ziemię, tylko spływa po niej. O tym, jak prowadzić ogród ekonomiczny pod względem wykorzystania wody i dlaczego ogrodnicy powinni zrezygnować z torfu na rzecz kompostu, mówi dr hab. Marcin Zych, dyrektor Ogrodu Botanicznego UW.

  • Fot. Fotolia

    Raport EEA: lasy Europy pomagają unikać powodzi i suszy

    Lasy pomagają zatrzymywać nadmiar deszczówki, przez co ograniczają skutki powodzi. Mają też swój udział w łagodzeniu skutków suszy. Raport dotyczący potencjału lasów Europy, związanego z retencją wody, przedstawiła Europejska Agencja Środowiska (EEA).

Najpopularniejsze

  • Fot. Wikipedia/ domena publiczna

    O czym pisali do siebie Maria Skłodowska-Curie i Albert Einstein? Wychodzi książka ze zbiorem ich listów

  • Naukowcy z PAN zabiegają o przygotowanie polsko-ukraińskiego podręcznika do historii

  • Polska Akademia Nauk chce stworzyć placówkę naukową w USA

  • Najstarsze, największe, najważniejsze - znamy zwycięzców „Archeologicznych Sensacji 2024"

  • Marcin Kulasek rekomendowany na stanowisko ministra nauki i szkolnictwa wyższego

  • EPA/MICHAEL GONZALEZ  16.01.2025

    USA/ Rakieta Starship rozpadła się podczas siódmego lotu testowego

  • Dokarmianie wiewiórek zmieniło budowę ich czaszek

  • Indie/ Pierwszy test dokowania dwóch satelitów zakończony sukcesem

  • W Morzu Kaspijskim pojawił się nowy inwazyjny gatunek glonów

  • Pamięć jak sito: fałszywe wspomnienia nie tak łatwo wszczepić

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: Blue Monday nie istnieje; to chwyt marketingowy

Blue Monday, rzekomo najbardziej depresyjny dzień w roku, który przypada w trzeci poniedziałek stycznia, nie istnieje – przypomina psycholożka dr Magdalena Nowicka z Uniwersytetu SWPS. Był to chwyt marketingowy i został wyznaczony bez użycia rzetelnej metodologii naukowej.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera