Fot. Adobe Stock

Naukowcy: literatura nieanglojęzyczna - podstawowym źródłem wiedzy dla twórców polityki ochrony przyrody

Literatura nieanglojęzyczna jest podstawowym źródłem wiedzy dla twórców polityki ochrony przyrody i bioróżnorodności w 37 krajach, zbadanych przez międzynarodowy zespół naukowców. Wydawnictwa powinny dbać o tłumaczenia artykułów na wiele języków – uważają autorzy badania.

  • Migracja w Serengeti Plains, Tanzania, fot. Tom Morrison
    Życie

    Powstaje mapa migracji ssaków kopytnych na Ziemi; pomoże w ochronie

    Migrujące zwierzęta nie znają granic, ale często na trasach swoich wędrówek napotykają różne przeszkody: drogi, linie kolejowe, rurociągi, kanały czy potężne ogrodzenia. Naukowcy pracują nad globalną mapą migracji zwierząt kopytnych, by chronić szlaki migracji i związane z nimi populacje w skali całych krajów i kontynentów.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Popularyzatorka: traktowanie społeczeństwa z wyższością jednym z grzechów głównych naukowców

  • Kujawsko-pomorskie/ Zbiorowy pochówek sprzed tysięcy lat odkryto podczas budowy gazociągu

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • WHO: ponad 1 mld ludzi cierpi na świecie na zaburzenia psychiczne

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera