Fot. Adobe Stock

Ekspertka: dawne zielniki to bezcenne źródło wiedzy

Dawne zielniki zawierają informacje o ewolucji, ekologii, zmianach klimatycznych i migracjach gatunków – powiedziała w rozmowie z PAP konserwatorka dzieł sztuki dr Magdalena Grenda-Kurmanow z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

  • Źródło: UR w Krakowie
    Życie

    Powstaje wielki cyfrowy zielnik

    Herbarium liczące 10 tys. roślin zdigitalizowano w ramach projektu związanego z różnorodnością biotyczną, a realizowanego na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie - poinformowała uczelnia. Kolekcja dostarcza danych o rozmieszczeniu roślin i historycznych miejscach występowania rzadkich gatunków.

  • Fot. Adobe Stock
    Życie

    Trzy uczelnie z Pomorza zdigitalizują i udostępnią zbiory herbariów

    Trzy uczelnie z Pomorza zdigitalizują i udostępnią on-line zbiory herbariów, czyli zasuszonych, opisanych i sklasyfikowanych okazów roślin i grzybów. W cyfrowym zielniku znajdzie się 486 tys. najbardziej cennych w kolekcji roślin. Dzięki temu łatwiejszy będzie dostęp do dorobku polskich badaczy.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Badanie: rozmowa z chatbotem może wpływać na polityczne decyzje wyborców

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Niespodziewane wyleczenie z HIV

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera