Warszawa, 14.01.2025. Karolina Zioło-Pużuk. PAP/Albert Zawada

Zioło-Pużuk: nauka jest fundamentem rozwoju Polski - premier i min. finansów to zauważyli

Nauka jest fundamentem rozwoju - podkreśliła w poniedziałek wiceministra nauki i szkolnictwa wyższego Karolina Zioło-Pużuk. Wskazała, że premier i minister finansów przedstawiając w poniedziałek plan gospodarczy na najbliższe lata "wymienili naukę kilkanaście razy".

  • Warszawa, 08.06.2015. Prof. Dariusz Jemielniak. PAP/Paweł Supernak

    Prof. Jemielniak: zmiana strategii rządu wobec nauki to efekt starań środowiska naukowego

    Wzrost znaczenia nauki w priorytetach rządu to także efekt wspólnych starań środowiska naukowego – ocenił w rozmowie z PAP prof. Dariusz Jemielniak, wiceprezes PAN. Dodał, że te działania uświadomiły rządzącym, że nauka jest ważna i należy się z nią liczyć.

  • Warszawa, 09.01.2025. Prof. Michał Tomza w siedzibie Fundacji Batorego w Warszawie na spotkaniu poświęconym koniecznym zmianom warunkującym rozwój nauki w Polsce. PAP/Albert Zawada

    Prof. Tomza: zapowiedź premiera to duży powiew świeżości dla polskiej nauki

    Doszliśmy do punktu, w którym rządzący zdali sobie sprawę, że aby nasza gospodarka dalej utrzymywała dotychczasowe tempo wzrostu, musi być oparta na nauce i innowacji – powiedział prof. Michał Tomza z Uniwersytetu Warszawskiego, oceniając poniedziałkowe zapowiedzi premiera i ministra finansów.

  • Poziom lęku zależny od strategii regulacji emocji

    Sposób radzenia sobie ze swoimi emocjami w różnych sytuacjach życiowych wpływa na stopień nasilenia lęku - zawiadamia o wynikach badań amerykańskich naukowców czasopismo "Emotion".

  • Skuteczne strategie nauki

    Sprawdzanie swojej wiedzy i rozkładanie nauki w czasie to najefektywniejsze techniki uczenia się - informują amerykańscy naukowcy na łamach czasopisma "Psychological Science in the Public Interest".

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Immunologiczne podłoże przewlekłego zmęczenia

  • Zmierzono rekordowo masywny układ podwójny gwiazd

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera