Bolid wykorzystujący hybrydowy układ napędowy złożony z silnika spalinowego, przystosowanego do zasilania wodorem oraz silnika elektrycznego skonstruował zespół studentów Politechniki Krakowskiej. Pojazd posłuży do badań związanych z m.in. napędami hybrydowymi i toksycznością spalin z rożnych paliw.
Studenci gliwickiej Politechniki Śląskiej zaprezentowali w poniedziałek zbudowany przez siebie bolid elektryczny. Pojazd potrafi rozpędzić się w 3,5 sekundy do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna to 130 km/h.
Twórcy opracowanego na Politechnice Gdańskiej bolidu PGR-08 planują udział pojazdu w międzynarodowych zawodach Formuły Student - w Austrii, Czechach, Chorwacji i Polsce.
Bolid z napędem hybrydowym to dziewiąta konstrukcja studentów Politechniki Białostockiej. Wyścigowe auto weźmie udział w zawodach branży motoryzacyjnej dla studentów - Formula Student.
Studenci Politechniki Rzeszowskiej zaprezentowali najnowszy, piąty już bolid wyścigowy. Ma najbardziej zaawansowany pakiet aerodynamiczny ze wszystkich dotychczas zbudowanych pojazdów.
Studenci Politechniki Białostockiej konstruują kolejnego, dziewiątego już bolida, który ma być gotowy w przyszłym roku na zawody branży motoryzacyjnej dla studentów - Formula Student. Nowy bolid ma mieć napęd hybrydowy, a także nowy kształt.
Nowy samochód wyścigowy, bolid CMS-08 skonstruowali studenci Politechniki Białostockiej. W piątek oficjalnie zaprezentowano go na tej uczelni. Maszyna na brać udział w kilku seriach zawodów za granicą w klasie Formula Student.
Studenci Politechniki Białostockiej skonstruowali kolejny, już siódmy bolid CMS-07, który weźmie udział w trzech zawodach branży motoryzacyjnej dla studentów - Formula Student. Bolid powalczy na torach w Austrii, na Węgrzech i we Włoszech.
Studenci krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej zbudowali proekologiczny bolid, napędzany wodorem. To jeden z niewielu tego typu pojazdów w Polsce, skonstruowany przez studentów. W 2021 r. maszyna weźmie udział w międzynarodowych zawodach.
Prawie dwa lata trwały prace studentów Politechniki Warszawskiej nad projektowaniem i budową elektrycznego bolidu e-MaksPower dla 10-letniego Maksa chorego na dystrofię mięśniową. Pojazd przekazano chłopcu w piątek w czasie uroczystości na warszawskiej uczelni.