Fot. Adobe Stock

Ekspert: na początku dzieci cieszyły się z zamknięcia, teraz mają coraz większe problemy

Na początku dzieci i młodzież cieszyły się z zamknięcia z powodu pandemii, ale przedłużająca się izolacja nasiliła wiele problemów psychicznych, co widać na oddziałach - powiedziała PAP pełnomocnik Ministra Zdrowia ds. psychiatrii dzieci i młodzieży prof. Małgorzata Janas-Kozik.

  • Warszawa, 09.12.2020. Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. Fot. PAP/Radek Pietruszka

    Czarnek: 55 mln zł na wsparcie nauczania zdalnego na uczelniach

    Wyasygnowaliśmy ponad 55 mln zł na wsparcie nauczania zdalnego na uczelniach – poinformował w środę minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. W przeliczeniu na nauczyciela akademickiego jest to ok. 850 zł – dodał.

  • Fot. Fotolia

    MNiSW: wytyczne ws. organizacji zajęć na uczelniach - w II poł. sierpnia

    W II połowie sierpnia resort nauki planuje wydać wytyczne – wskazówki dot. organizacji zajęć na uczelniach w związku z epidemią COVID-19 - powiedziała PAP rzecznik ministerstwa Katarzyna Zawada. Zaznaczyła jednak, że uczelnie są autonomiczne i nie powinny czekać na ostatnią chwilę z przygotowaniami do zajęć.

  • PAP/Aleksander Koźmiński 21.05.2020

    Murdzek: skala zapotrzebowania na zdalne nauczanie skokowo wzrosła

    Pandemia koronawirusa zmusiła uczelnie do udoskonalenia narzędzi cyfrowych. Skala zapotrzebowania na zdalne nauczenie skokowo wzrosła - ocenił w środę minister nauki i szkolnictwa wyższego Wojciech Murdzek.

  • Fot. Fotolia
    Student

    Naukowcy i studenci: zdalne nauczanie na uczelniach często się sprawdza

    Zdalne nauczanie na uczelniach często się sprawdza, choć czasami pogarsza jakość kształcenia - twierdzi część studentów i nauczyciele akademiccy. Zamknięcie uczelni najbardziej dotyka uniwersytety medyczne, pedagogiczne i artystyczne, gdzie wielu zajęć nie da się przeprowadzić zdalnie.

  • Rozpoczął się projekt „Uniwersytet Jagielloński bez granic”

    Wykłady socjologa prof. Piotra Sztompki i matematyka prof. Romana Dudy są dostępne na platformie zdalnego nauczania UJ. Uczelnia chce rozwijać ten sposób przekazywania wiedzy. To wsparcie tradycyjnego procesu nauczania - mówiła we wtorek prorektor UJ prof. Maria Flis.

Najpopularniejsze

  • Adobe Stock

    Nie lekceważmy popularyzacji

  • Polski astronauta zabierze na ISS flagę i pierogi

  • Prof. Jemielniak nt. nagannych praktyk publikacyjnych: to patologia w nauce

  • Naukowiec: bez mokradeł nie ma przyszłości dla naszego gatunku; Polska przoduje w ich niszczeniu

  • Wojskowa Akademia Techniczna przygotowała systemy optoelektroniczne dla komputera kwantowego

  • Adobe Stock

    Badanie krwi może pomoże szybciej diagnozować long Covid u dzieci

  • Indie w ciągu dekady podwoiły populację tygrysów

  • Ustny mikrobiom ma wpływ na demencję

  • Eurostat: przeciętny Cypryjczyk zostawił największy ślad węglowy w UE w 2022 r.

  • Sztuczna inteligencja projektuje nowe enzymy

24.08.2018. Rzeka Biebrza. PAP/Michał Zieliński

Naukowiec: bez mokradeł nie ma przyszłości dla naszego gatunku; Polska przoduje w ich niszczeniu

Mokradła i torfowiska są dla przyrody tym, czym nerki i wątroba dla naszego organizmu; bez nich nie ma przyszłości, również dla naszego gatunku – powiedział PAP prof. Wiktor Kotowski. Tymczasem Polska przoduje w degradowaniu tych ekosystemów, ważnych m.in. dla naszego bezpieczeństwa żywnościowego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera